5 AHA!-inzichten voor jouw communicatieplan

 

Na een workshop vraag ik de deelnemers altijd welke info of inspiratie ze het interessantst vonden. En dat geeft soms verrassende antwoorden. 😃

Benieuwd wat de 5 grootste inzichten over het thema Communicatieplan waren na mijn vorige MarketingCafé? Ik deel ze graag! 👇

Vergeet je ‘laaghangend fruit’ niet

Laaghangend fruit zijn die mensen die jou al volgen, iets bij je kochten of interesse toonden. Vaak focussen we op nieuwe volgers of een groter bereik, maar dit laaghangend fruit is net supermakkelijk te ‘plukken’. 🍎  Verlies deze groep dus niet uit het oog en bedenk met welk aanbod je hen (opnieuw) kan aantrekken.

Hergebruik je content

Het is niet omdat je verschillende kanalen inzet, dat je op elk van deze kanalen het warm content-water moet uitvinden. Heb je een blog, dan kan je deze content gebruiken als ‘moedercontent’ en afgeleiden maken voor je nieuwsbrief en  socals. Alléhop, recycleren maar!

 Zet in op e-mailmarketing

Socials zijn onmisbaar in je communicatiemix, maar verschiet er niet al je poer op (Is dat Gents? 🤔) Zuckie en de zijnen veranderen immers sneller van algoritme dan van onderbroek. 🤷‍♀️ Waar je wel volledige controle over hebt is e-mailmarketing. Start dus vandaag nog met het verzamelen van emailadressen en sla aan het mailen!

Gebruik persona om je doelgroep te visualiseren

 Soms is het moeilijk je doelgroep voor ogen te houden bij het creëren van je aanbod of content. Persona to the rescue! Zet je abstracte doelgroepomschrijving om in een echt persoon en plak deze Odiel, Billie of Georgette boven je computer. Je zal zien dat gericht creëren een stuk makkelijker gaat!

Verwelkom de nieuwe inschrijvers op je nieuwsbrief met een automatische e-mail

Emailautomatisatie kan in het begin nogal overweldigend zijn. Start klein en begin met een automatisch mailtje voor de nieuwe inschrijvers op je nieuwsbrief. Vertel hen hoe blij je bent met hun registratie, welke content ze mogen verwachten en link door naar je socials. Van een warm welkom gesproken!

Wil je zelf AHA!-inzichten opdoen over contentcreatie?

Schrijf je in voor mijn MarketingCafé van maandag 12 september.

Alle info vind je via www.vonkcommunicatie.be/marketingcafe.

Zie ik je daar?


 
Vorige
Vorige

Groeispurt

Volgende
Volgende

Een zalige laatste Helderheidsworkshop voor mijn verlof!