Over mijlpalen en kopjes thee met een boodschap
Mijn website is er. En wat een is dat mijlpaal voor mezelf…
Niet omwille van de website op zich, wel omwille van de reis die eraan vooraf ging.
Die moet zowat een jaar geleden begonnen zijn. Ik werkte toen als freelance marketeer en deed een beetje vanalles zolang het maar met marketing te maken had. De strategie voor een online sales tool, marktontwikkeling voor voedingsproducten, het social media beheer voor een fietslabel, een rebranding voor een visagiste,… Ik was wel zelfstandig, maar voelde toch niet de voldoening waar ik naar op zoek was.
Een wandeling met een van mijn beste vriendinnen, die een beetje in hetzelfde schuitje zat, zorgde voor een ommekeer. We spraken onze grootste dromen uit en plots zag ik het heel helder. Ik wou af van het uitvoerende werk en ik wou meer voor mensen i.p.v. bedrijven werken. Meer verbinding, impact en voldoening, dat wou ik voelen.
Ik steek het niet vollédig op het winterse zonnetje, de Tony Chocolonely en de verse muntthee die mijn gezelschap meebracht, maar kijk naar het opschrift van de kopjes en je weet: the universe was on to something! 😉
Vanaf toen ging ik over op intuïtie en voelde ik een goesting die ik al een tijdje niet meer gevoeld had. Ik schreef me in voor een business coachingtraject, volgde online opleidingen, ging met mezelf op strategie-retraite aan zee en ging aan de slag.
En hier zijn we nu, een jaar verder. Met een nieuw aanbod, een huisstijl, social media en website als resultaat, en online cursussen, live workshops, een leerplatform en e-book in de pijplijn. En oh, klein detail: ook geen enkele vaste klant meer. 🙈
Die agenda moet dus weer gevuld en het echte werk moet nog beginnen, maar die kleine overwinningskes onderweg mogen ook gevierd worden, vind ik persoonlijk. 😉🥂 Het was confronterend en leerijk tegelijk en speelde af en toe behoorlijk in op mijn schuldgevoel, maar het was het helemaal waard.
En dan neem ik nu even wat thee en chocolade. Naar ’t schijnt komt dat goed van pas op een avontuur! 🍵🍫😊